• Endoskopik Cerrahi

Teknolojik gelişmelere paralel olarak endoskopik ameliyat teknikleri de hızla gelişim göstermiş ve geniş uygulama alanları bulmuştur.Kadın hastalıkları alanında da benzer gelişmeler söz konusu olmuştur.

Endoskopik cerrahinin hastaya sağladığı birçok avantaj vardır. Bunlar; hastaların operasyon sonrası hızlı bir şekilde iyileşmeleri, hastanede yatış süresinin daha kısa olması, hastanın ameliyat sonrası hissettiği ağrının daha az olması, işe geri dönüş zamanının kısa olması ve karına büyük bir kesi yapılmaması nedeniyle daha kozmetik sonuçlara sahip olmasıdır.

Kadın hastalıkları alanında uygulanan iki temel endoskopi yöntemi laparoskopi ve histeroskopidir.

Laparoskopi genel anestezi altında yapılan ve göbek deliğinden ince bir endoskopun (kamera) karın içine sokularak karın içi organlarının görüntülenmesini sağlayan bir ameliyattır

Laparoskopi ile karın alt bölgesinde açılan 3 - 5 mm'lik deliklerden içeri sokulan laparoskopik cerrahi aletler ile uterus, over ve tüpleri ilgilendiren hastalık veya problemleri doğrudan gözlemleme ve cerrahi girişim yapma olanağı vardır. Laparoskopi; tüp ligasyonu, over kistlerinin çıkartılması, dış gebelik ameliyatları, kronik pelvik ağrının tedavisi, kısırlık, endometriozis ve çikolata kistlerinin tedavisi, myomektomi, histerektomi, rahim sarkması ve idrar kaçırma ameliyatları ve jinekolojik kanser ameliyatları gibi jinekolojik ameliyatların büyük bir kısmında kullanılmaktadır

Histeroskopi özel bir kamera sistemi ile rahim içerisinin görüntülenmesidir.Düzensiz kanamalarda, rahim içinde polip veya myom varlığında, çocuk sahibi olamayan çiftlerde rahim içinin değerlendirilmesi gerektiğinde, tekrarlayan gebelik kaybında ve rahim içi yapışıklık (Asherman Sendromu) tedavisinde uygulanmaktadır.

Tüp bebek tedavisi öncesi, rahmin içinde embriyonun tutunmasını engelleyen bir olumsuzluk olup olmadığı, histeroskopi ile ortaya çıkarılabilir. Bu olumsuzluklar: rahim boşluğuna doğru büyümüş olan myomlar, polipler veya doğuştan rahimdeki şekil bozukluklarıdır. Bu bozuklukların hem tanısı hem de tedavisi aynı seansta yapılabilmektedir.